lördag 3 april 2010

Reflektioner om London

Jag bodde i London 1993-1994 och 1997-1999, sammanlagt tre år alltså. Någon sa, inför vår resa hit "...det kommer ju inte vara detsamma" men faktiskt har inte SÅ mycket hänt på dryga tio år.

En skillnad jag lagt märke till är att, speciellt pendlare, går omkring med MP3-spelare. Det finns lite nya affärer men souvenirerna är desamma! Nya musikaler och shower gör reklam, man har börjat med att slå in pin-kod när man betalar med kort istället för att jämföra signaturerna (hm...) men i övrigt, samma likadant som på 90-talet. London är London. Hussle and buzzle. Millioooooons of people.

Återvinningen har inte kommit någon vart här, man blandar alla sopor.



Ett roligt steg är att det finns fler ekologiska produkter och vi har även sett några ekologiska restauranger.



Har träffat två kompisar som jag inte sett på nära 10 år. De ser likadana ut och påstår att jag ser likadan ut! Är det efter man fyllt 40 som den stora förändringen sker?!?!

..............................
Mamma Pia vid tangentbordet
http://www.poden.se
..............................

1 kommentar:

  1. Åh, va härliga att du har kört igång den här bloggen igen!!!

    Åh, så avundsjuk jag är på att du varit på Harrod´s!!
    Men jag har sagt att jag aldrig mer ska åka tillbaka dig...
    - förrän jag har tillräckligt mycket pengar att spendera =)

    Ha´en underbar påsk!

    Kram Marie

    SvaraRadera