tisdag 13 juli 2010

Sommarväder

Patrik kollar vädret flera veckor i förväg. Jag vägrar lyssna, sommarväder är speciellt kynnigt, MAX tre dagar innan kan man veta så f*ck fem-dygnsprognoser på vinterhalvåret, och absolut på sommaren.

Men att sommaren är så föränderlig överraskade även mig idag. Imorse öppnade jag altandörren och undrade hur jag kunde komma undan att åka och bada med Devika (är och förblir badkruka).

Vi satt och njöt frukost på altan och så plötsligt (för övrigt, inlägget skulle ju handla om väder!) dök det upp en räv på ängen nedanför. Såg den häromdagen i närheten men innan dess vete sjutton om jag sett en räv i Sverige. I England så jag det ganska ofta, de har ju ingen skog att gömma sig i där.
Nåväl, tillbaka till vädret. SMS:ade H om en playdate "...kanske vi kan åka och bada med barnen eller nåt...". La ifrån mig telefon och såg då mängder med moln komma mot altan i rasande fart. Det var den baddagen.

Pia
PS. Potträningen går vidare med hyfsade resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar