måndag 12 juli 2010

Hurra för barnvänliga restauranger!

Och SKAM till icke anpassade! Som t.ex. Blå Gåsen, Luleå. Devika äter absolut max 1 dl glass. Det skulle jag vilja ha i en bägare. Nä då skulle det bli ordinarie pris och bägaren kostade mest. Snål som jag är tog jag istället minsta struten (26 spänn! lever jag kvar med prislista från 80-talet!??!?) och det resulterade i...

Eftersom vi inte skulle hem direkt fick jag akutköpa ny klänning till Devika.

Annat tips till mig själv, för att inte själv bli drabbad av oflexibla ätställen: ta med haklapp!

Det som inte syns på bilden var att hon dessutom tömt en mugg vatten i vagnen som hon satt i. Dygnsur blöja. Utifrån. Dessutom ser klänningen renare ut på fotot än i verkligheten.

Suck. Ja ja. Hurra för reor kan jag ju tillägga!

I övrigt bestod denna, helt planlösa dag av trevligt sällskap vid glassincidenten, slappande på altan, läsning av Bamsetidning, småplockande, vattnande utomhus och fortsatt potträning. Och städande av vagnen. En mycket skön dag! Me like! Och så har jag börjat prata engelska med Devika! Får se how that continues men jag gör ett försök.

Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar