torsdag 25 november 2010

Med på listan...

För två dagar sedan kom "LISTAN" ut och vi var med första gången att kunna bli matchade. Denna gång var listan ovanligt kort och inget telefonsamtal kom till oss. Man kan ju hoppas att det betyder att det inte finns så många väntande barn, men med ett land på 1,3 miljarder...?

Tyckte jag såg på någon amerikansk sida att det var få barn på listan denna omgång. Amerikanska sidor "läckor" mycket mer information än sidor här i Sverige. På gott och ont! Det blir något för nervösa föräldrar (morsor?) att göra men ibland tycker jag att det är lite för detaljerade bilder och texter om barn som inte har valt själva att bli publicerade. Å andra sidan, dessa barn kanske hittar ett hem just på grund av detta?

Jag hade trott att jag skulle vara så cool denna gång, vi har ju redan ett barn, alltså inget att hetsa upp sig för. Men, fy sjutton vad nervöst det var i onsdags när jag visste att det fanns en möjlighet att få det där telefonsamtalet. Mådde en stund fysiskt illa!

Imorgon blir nervöst igen. Något av barnen kan komma på "studs". Men sen får vi vänta tills när nästa lista kommer ut, ungefär 20-25 december... Devika fick vi besked om på Patriks födelsedag, det kanske är julafton det ska bli nästa gång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar