onsdag 10 november 2010

What, how, why?

Såg en väldigt bra föreläsning om varför vissa företag och människor är framgångsrika, TED TALKS , och andra inte. Jätteintressant! I stort sett så utgår framgångsrika företag från VARFÖR (gör vi det här)? Svaret kan inte vara "tjäna pengar" eftersom det måste ses som ett resultat, inte ett varför.

Många företag kan vidare svara på: HUR (gör vi det här) och det är ju en början på framgång. Det alla företag vet är VAD (de gör) men om man börjar ett företag i "vad" så blir det inte med själen, du ger inte köparna en magkänsla.

Såg att man kan bli översättare (obetalt) för sidan. Intressant! Isåfall är mitt svar på VARFÖR för att jag skulle utveckla min engelska och även kunna ha det som merit om jag sökte jobb som översättare.

Idag är förhoppningsvis sista hemmadagen med sjuk Devika. Nog för att det är mysigt men jag blir stressad av allt jag har på jobbet, det är ju ingen annan som gör det åt mig när jag är borta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar