fredag 17 december 2010

Sista lediga fredagen

Under hösten har jag jobbat fyra hela dagar i veckan och varit ledig fredagar. Det låter så härligt med helg tre dagar men för mig är det inte det. Vet inte vilken fredag i ordningen det är jag vaknar med huvudvärk. Tidigare har det varit många lördagar med huvudvärk när jag jobbat fem dagar i veckan. Det är som att jag kör rakt in kaklet varje vecka och så protesterar huvudet.

Från januari blir det ändring i schemat och kommer jobba fem dagar istället, men kortare dagar - jag längtar!

Det där med att ta det helt lugnt ibland, eller lite lagom varje dag. Hm. Fast jag blir bättre på att säga från. Ska kliva av styrelsearbetet med AC i februari t.ex. det tar för mycket tid helt enkelt och ger inte tillbaka i proportion till energin den tagit.

Längtar också efter att få vara föräldraledig igen... visst, det är en del sömnbrist emellanåt även om det nog är värre för er med bio-barn men det är bra mysigt... Som den person jag är har jag ofta planerat något varje dag men det blir ju inte på samma sätt som när det är ett jobb som stressar.

HOPPAS min plan att start eget kommer fungera! Det behöver inte vara på heltid, gärna deltid så jag kan jobba halvtid som lärare. Men som sagt, med två småbarn så är det många saker som ska klaffa...

Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar