söndag 17 januari 2010

Saknar hemstaden...

Har åter igen fått tillfälle att tänka på att flytta. Grannens farföräldrar var ute och var barnvakt i helgen när vi också åkte pulka. Jag kunde inte låta bli att vara avundssjuk på dem och tänkte på vad härligt det skulle vara för vår tjej att ha sin morfar och andra släktningar och gamla vänner nära... Jag tror det är skillnad om man har flyttat någonstans för att själv uppfylla något karriärsmål eller uppleva en speciell ort. Själv följde jag "bara" med min man långt upp i Norrland och visst har det varit ok för det mesta men nu när jobbet inte känns som halleluja längre så hägrar södra Sverige, speciellt Linköping... saknar!

Ju mer jag tänker på det så tror jag tröttheten är dels att jag börjat jobba snarare än dieten. Inte så att 20h/v dödar men det är en omställning att behöva ställa klockan på 6 istället för att självmant (eller att dottern väcker gulligt) vid 7-8-snåret. Tänk att behöva fräscha upp sig och plötsligt såt och undervisa 08.15 istället för att sitta i pyjamas med flottigt hår i soffan och kolla på morgon-TV, drickandes 3:e koppen te. Blä för att jobba!

LCHF - dag 17 av 30

Åkte skidor idag och jag kände inte alls den där mattheten som fanns första veckan med low carb, det kändes som vanligt med motion och ork.

1 kommentar:

  1. Känner såååå igen mig. Så kände ju jag när jag började jobba. Från att ha varit hemma med underbara barn till jobbet. Blääää!Tyvärr vänjer man sig. Men fortfarande så kan jag bli irriterad på att man jobba 5 dagar och är ledig 2. Skitliv!Fast jag är ju leig ytterligare en dag per vecka, men det räcker ändå inte. Vill vara hemma med dem jämt. / Kram Lotta

    SvaraRadera