söndag 4 april 2010

Bromley

Idag tog vi tåget till Bromley där jag bott periodvis.Bromley ligger en halvtimme med tåg söder om London i grevskapet Kent. Där fick vi lunch hos Jackie som är mitt ex, Marks, mamma. Underbart att se henne igen efter 10 år!



Efter lunchen hade jag tänkt mig lite shopping - utan turisthysterin i centrala London. TYVÄRR var de flesta affärerna stängda! Påskdag och "bank holiday" betyder stängt alltså.



Förvånande så var även de flesta affärer på Oxford street, också stängda. Lite klurigt vad göra med en 2-åring, halvhyfsat väder och massor timmar att slå ihjäl. Det blev att vi traskade runt fram och tillbaka i centrala London och avslutade med en indisk tapasbar (!) IMLI. Vi var tidigt tillbaka i lägenheten och har nu surfat och packat.

Med facit i hand, var det klokt att åka med en 2-åring på semester till en storstad? Både ja och nej. Vi ångrar det inte, vi har umgåtts jättemycket. Sen kommer ju inte Devika minnas detta och troligen är en solsemester bättre för så här små barn. Devika har blivit less emellanåt och då kanske vi varit en timme "hemifrån" och det har inte varit så kul och det har varit svårt att roa henne då. Men men, det händer ju inte hela tiden.

Dags att knoppa, tidigt (22...) denna sista natt i min favoritstad på jorden (?). Imorgon måste vi checka ut 10 och sen dra till Heathrow, de har ingenstans att lämna väskorna så vi ska spendera fem timmar där... måtte affärerna vara öppna där!
............................
Mamma Pia vid tangentbordet
http://www.poden.se
..............................

1 kommentar:

  1. Hejsan. Hittade även hit...
    Har alltid velat åka till London, men aldrig varit där. Då bor jag ändå i Västerås med direktflyg med Ryanair...undrar vad det beror på!
    Ha det gott
    Berith (Sylfida på kolhydrater iFokus)

    SvaraRadera