söndag 4 april 2010

Saturday

Igår lördag var vi "på stan", alltså centrala London, turistnästena.



Hamleys - visst, kul att varit på en av världens största leksaksaffärer men lite besviken är jag nog. Vet inte vad jag väntat mig men kanske som ett Harrod's med bara leksaker.

Devika blir väldigt ledsen (hysterisk?) när vi ska lämna något hon gillar. Och på Hamleys blev det många gånger vi behövde lämna något roligt. Redan vid entrén blev vi osams då hon ville vara kvar och titta på såpbubblorna.



Senare ville hon inte lämna äggmålningen...



... eller Hamley-kaninen.



... eller Thomas the train.



Och så vidare.

Vi fick med mer eller mindre våld ta henne ur affären och vidare till Carnaby street där vi väntade in Cathy. Cathy träffade jag 1997 när vi jobbade för IIR. Many moons ago på tiden man använde faxmaskiner forfarande. En härlig lång lunch och regnet behagade lysa med sin frånvaro.



Vi svenskar gick sedan vidare till ett turistpackat Covent garden. Det var för mycket folk där, norrlänningar som vi är numera, så det blev en snabb kaffe och så vände vi tillbaka. Jag har nog blivit beroende av LATTE denna vecka! MUMS!

Innan hemgång så åt vi en härlig pasta på en italiensk restaurang. Antagligen är det sista pastan på väldigt länge då jag ska bannlysa kolhydrater från och med tisdag igen.

Jag har inte shoppat som jag velat, varken Devika eller Patrik har världens bästa tålamod när det gäller detta. Men ändå, lite har det blivit iallafall, mest åt Devika så klart...



Hur dum får man vara för övrigt... vem köper VITA gympadojjor till en 2-åring?

Vem köper TVÅ par vita gympadojjor åt ett barn? Detta är efter 24 timmar.



Hur de blir efter en timme i Kallax behöver jag väl knappast visa en bild på senare i vår.

Jag har glömt hur hysteriskt det är vid Oxford street. Jag har också glömt att jag själv sällan handlade där. Nästa gång jag kommer hit ska jag hoppa över turiststråken och istället lägga shoppingtiden på The Glades i Bromley eller spendera en dag med att strosa upp och ner King's Road. Kingston lär också vara bra och butikerna kring Victoria Station lär ha blivit fler.

..............................
Mamma Pia vid tangentbordet
http://www.poden.se
..............................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar